Pes sáňkuje, co s tím?

Sáňkování, jak lidově říkáme psímu drhnutí svědícího zadku o koberec, podlahu anebo trávu venku je typický příznak ucpaných análních žláz, což může skončit nepříjemným zánětem. Věřte tomu, ale neděje se to jen pejskům, protože tato nepříjemnost sem tam potká i kočky.

blog-gland

Typickým symptomem začínajícího zánětu bývá nervózní a nadměrné okusování nebo olizování okolí řitního otvoru či ocásku. Můžete si všimnout ošklivého zápachu, zarudnutí, nebo otoku, případně i výtoku, který už značí pokročilou infekci. Nejen tento stav, ale i předchozí příznaky by měly směřovat k co nejrychlejší návštěvě veterináře.

V rodině jsme před nějakou dobou prožili tu nejhorší fázi zánětu žlázek. Fenečka Lessie je adopťáček v péči naší babičky, která se má báječně a to že občas sáňkuje se bralo jako fakt. V poslední době to ale bralo na intenzitě, a když jsme Less vzali na veterinu na pravidelné očkování, poprosili jsme paní doktorku, aby se jí na žlázky podívala. Při postupu přes huňatou srst a začínající odpor Lessie bylo jasné, že není něco v pořádku. Rozjetý zánět análních žlázek si doslova hledal cestu ven a s pomocí paní veterinářky našel. Byl tam už nepěkný absces, který vyžadoval vyčištění a rychlý účinek antibiotik, takže injekce a tabletky domů. K tomu protizánětlivá pasta k domácí aplikaci přímo do otevřené rány. Netřeba asi zmiňovat, že Lessie nás všechny málem sežrala a bylo jasné, že jí to velmi bolí. Účtenka za tohle vše byla cca 1200,- Kč (10 kg pes) a očkování bylo logicky odloženo.

Zánět jsme zaléčili a shodou okolností nám z Dolfosu psali, že na trh po dlouhých testech uvádí nový doplněk Dolvit Gland právě na podporu správného fungování análních žlázek. Věci se občas dějí přesně tak, jak mají. Okamžitě jsme preparát objednali a nasadili.
Už během užívání prvního balení sáňkování prakticky vymizelo a po zánětu není ani stopy. Kolem zadku hlídáme, aby srst nebyla moc dlouhá, aby se snadněji udržoval v čistotě.

A co dělá Dolvit Gland? Dodává psímu tělu probiotika pro podporu zdravého pohybu střev, tak aby se přirozeně čistily žlázky spolu s pravidelnou stolicí. Zároveň obsahuje FOS (fruktooligosacharidy) a MOS (mannan-oligosacharidy), což jsou látky s prebiotickými účinky, které pomáhají v boji se škodlivými střevními bakteriemi. A navrch ještě smektit a přírodní výtažky z dýňových semínek, pampelišky, rozmarýnu, šalvěje a kurkumy, které mají antioxidační a protizánětlivé účinky. Velká paráda v jedné tabletce.

Jsme nadšení, že můžeme tento doplněk doporučit s takovou osobní zkušeností, Hledali jsme totiž, jaké jsou jiné možnosti a věru moc jich není a ty co jsou, nejsou levné. Cena Glandu není nikterak závratná a dávkování je poměrně snadné. Jedna tableta klasické velikosti je určena pro pejska do 10 kg. Složení je obohaceno o pivovarské kvasnice, které pejskům chutnají tak, že je většina sní poměrně ochotně rovnou z ruky. Věříme, že tento přírůstek v naší Lékárně pro mazlíčky pomůže ukončit psí sáňkování v Čechách a těšíme se na reference. Pejsci by měli mít úplně jiné starosti než drbání svého zadku 🙂